Corona maatregelen

Update corona regels 06-11-2021

De nieuwe corona regels die zaterdag 6 november zijn in gegaan voor heel Nederland heeft ook gevolgen voor TTV Argus.
Hieronder volgen de nieuwe regels die deze vanaf 6 november gaan gelden zowel voor de senioren als voor de jeugd!
In zijn algemeenheid geldt: bij klachten blijf je thuis en laat je je testen.

Bij binnenkomst:
- Desinfecteer bij binnenkomst je handen.
- Houdt u aan de aanwijzingen en volg de looproutes.
- Houdt zoveel mogelijk 1,5 meter afstand.
- De kantine is open en iedereen boven de 13 jaar moet beschikken over een geldige coronapas.
- Kom indien mogelijk in sportkleding naar de accommodatie.  Douchen na afloop mag, maar ook hier geldt houdt het liefst de 1,5 meter afstand.
- Een ieder (bezoeker en sporter) boven de 18 jaar, die in ons zaaldeel komt moet nu een coronabewijs kunnen laten zien (met geldig legitimatiebewijs). Een coronabewijs is een negatieve testuitslag of een vaccinatiebewijs of een bewijs dat u bent hersteld van corona.

Tijdens en na de wedstrijd:
- Begroet de tegenstander, dus zonder handen te schudden., senioren houden hier liefst onderling 1,5 meter afstand
- Vermijd ook binnen je team onnodig contact (zoals high-fives).
- Vermijd het aanraken van je gezicht.
- Gebruik alleen je eigen spullen zoals eigen handdoek

Tijdens trainingen zal de trainer voor de regels verantwoordelijk zijn, tijdens de competitie wedstrijden is hiervoor een corona coördinator verantwoordelijk. Sporters kunnen worden geweigerd of naar huis worden gestuurd tijdens de training bij (vermoeden) van klachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, of koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak. Dit geldt niet voor kinderen t/m 12 jaar; Het zijn weer veel regels maar het belangrijkste is: laten we ons hieraan houden zodat we ons geliefd spelletje kunnen blijven spelen!! de corona coördinatoren TTV Argus.
Wij verzoeken ouders die de training bezoeken plaats te nemen in de zaal en niet op de tribune.
Indien wij ons niet houden aan de opgelegde coronaregels, dan is het mogelijk dat de gemeente ons de toegang tot de sporthal ontzegt of boetes oplegt.

Protocol coronaregels tijdens competitie wedstrijden bij TTV Argus.
( geldig voor alle jeugdteams)

Het nieuwe tafeltennis seizoen gaat weer beginnen en we zijn helaas genoodzaakt om ons aan bepaalde regels te houden om de corona virus zolang mogelijk buiten de deur te houden!
Als je de Borgstee in Harkstede bezoekt dien je rekening te houden met de volgende maatregels:

• Blijf thuis als jij of een van je huisgenoten corona gerelateerde klachten heeft!
  • Desinfecteer je handen bij binnenkomst en wanneer je weer weg gaat
  • Volg de loop route van de Borgstee, richting kleedruimte/zaal
  • De looproute naar de zaal is door de kleedkamers heen; hierdoor is omkleden jongens/meisjes wel mogelijk maar er is wel risico dat anderen door de kleedruimte heen lopen. Dit geldt ook voor na afloop douchen; hou er rekening mee dat de ruimte ook als door loop ruimte wordt gebruikt.!  Douchen mag dus wel!, voor de 18+ geldt zowel in de kleedruimte als bij het douchen : hou 1,5 meter afstand.
  • Indien mogelijk toch zoveel in sportkleding arriveren
  • Het aantal zitplaatsen in de speelzaal zal beperkt zijn, we proberen 1,5 meter afstand te bewaren. De rest zal moeten plaatsnemen in de kantine en/of boven tribune, maar ook daar geldt: 1,5 meter afstand
  • De kantine is in principe open, hier gelden de corona regels (coroanapas vanaf 13 jaar)
  • Veeg geen zweethanden af aan de tafel, gebruik hiervoor je eigen handdoek
  • Speelballetjes die in een ander speelveld komen, zoveel mogelijk met de voet terug spelen.
  • Wedstrijdballen die door ttv Argus beschikbaar zijn gesteld worden na afloop verzameld in een aparte bak , zodat deze gedesinfecteerd kunnen worden.
  • Er mag gewisseld worden per speelhelft, dit mogen de teams zelf beslissen voor de wedstrijd begint.  Een beslissing geldt voor alle wedstrijden!

Bovenstaande maatregelen kunnen elk moment worden aangepast, als de actuele situatie daarom vraagt.

De corona coordinatoren TTV Argus.